Web Analytics

Onze Top 10 Beste Bodybuilding Artikelen Samengevat

Deze site gaat inmiddels al een tijdje mee, en in die tijd hebben we een hele hoop handige artikelen gepubliceerd. Het zijn er inmiddels echter zoveel, dat ik me best kan voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom heb ik in dit artikel de 10 beste artikelen voor je samengevat, gewoon om de aandacht nog eens te vestigen op het beste dat deze site jou te bieden heeft!

Artikel 1: 3 Voordelen en 3 Nadelen van Powerlifting (Onderzoek)

Powerlifting is iets waar sommige bodybuilders absoluut bij zweren, maar wat volgens anderen maar weinig nuttig was. In dit artikel zochten we uit wat nu precies de waarheid was, en die bleek ergens in het midden te liggen. Powerlifting heeft voordelen en nadelen, waardoor het een prima aanvulling op een work-out kan zijn, maar ook zeker geen wondermiddel is. Een belangrijk artikel, aangezien powerliften steeds populairder wordt!

Voor mensen die gericht kracht willen opbouwen is powerlifting bijzonder geschikt. Het is een echte no nonsense-activiteit waarmee je precies traint wat je wil trainen, en dus geen tijd verspilt aan allerlei spiergroepen die de training helemaal niet nodig hebben. Daarnaast leer je via deze oefening een juiste techniek aan die je vervolgens bij een hele hoop andere oefeningen ook kunt inzetten.

Aan de andere kant is powerlifting niet zo goed voor je conditie, waardoor je er niet te hard op kunt gaan leunen. Bovendien is het een erg beperkte oefening, waardoor het alleen als onderdeel van een bredere work-out echt een goed idee is. Bovendien kun je jezelf er ook de verkeerde technieken mee aanleren. Wil je meer details, lees dan het artikel in kwestie eens zelf door!

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om binnen korte tijd gespierd te worden, bekijk je het Gespierde God ebook.

Artikel 2: Calisthenics: Uitleg, Apparatuur, Workout en 8 Oefeningen

In 2020 en 2021 is calisthenics ineens een stuk belangrijker geworden voor eigenlijk iedereen die zich bezighoudt met fitness. Door de corona-lockdowns was het ineens niet meer mogelijk om naar de sportschool te gaan, en dus was calisthenics ineens een voor de hand liggend alternatief. Daarom is een volledig artikel over deze vorm van sporten geen overbodige luxe!

In dit artikel leggen we je alles uit rondom calisthenics. Je komt achter de oeroude herkomst van calisthenics, en leert wat het nou eigenlijk inhoudt en wat de voordelen ervan zijn. Ook kom je erachter wat voor apparatuur je voor calisthenics kunt gebruiken, en bovendien worden 8 specifieke oefeningen uitgelegd. Calisthenics kent na het lezen van dit artikel dus geen geheimen meer voor jou!

Met de info uit dit artikel is er niets meer dat jou in de weg staat als je je lichaam fit en gezond wil houden, ook niet als de sportscholen (weer) even dicht zijn. Misschien kom je er zelfs wel achter dat je het eigenlijk wel een heel fijne vorm van trainen vindt. Aarzel dus niet, en klik hier om dit artikel zelf eens door te lezen, zodat je zo snel mogelijk aan de slag kan!

Artikel 3: Groeihormonen bij Bodybuilding? 6 Risico’s en 3 Alternatieven

Iets waar vroeger met schaamte over werd gefluisterd, maar wat tegenwoordig steeds vaker in de openbaarheid gebeurt, is het gebruik van groeihormonen. Steeds meer mensen maken van dit soort hormonen gebruik om makkelijker het lichaam te krijgen waar ze van dromen. Maar is dat eigenlijk wel zo’n goed idee, en weten deze mensen wel waar ze aan beginnen?

Dit artikel maakt duidelijk dat groeihormonen niet zo onschuldig zijn als sommige mensen je willen doen geloven. Er zitten een aantal vervelende risico’s aan het gebruik van zulke hormonen, en zo vreemd is dat niet, want je verstoort natuurlijk allerlei lichaamsprocessen wanneer je bij jezelf hormonen gaat inspuiten.

“Als hormonen echt zo onschuldig waren, dan zou je ze niet op twijfelachtige buitenlandse websites hoeven te bestellen…”

Daarnaast kom je erachter wat dan wel goede hulpmiddelen zijn. Je hoeft dus niet al te teleurgesteld te zijn als je besluit dat je hormonen te riskant vindt, want er zijn nog genoeg andere hulpmiddelen die wél veilig zijn. Wil je weten wat die zijn, dan zul je toch echt op deze link moeten klikken om het artikel zelf te lezen!

Artikel 4: Bodybuilding voor Vrouwen: 16 Beste Oefeningen voor Beginners

Vroeger werd bodybuilding echt als een mannenzaak gezien. Shows voor vrouwen waren er eigenlijk niet, en sowieso zag je vrouwen amper in de sportschool. Dit is tegenwoordig echter wel anders! Steeds meer vrouwen voelen zich ook aangetrokken tot bodybuilding, en zij vormen daarom een steeds groter percentage van alle bodybuilders.

Toch blijft de hulp voor vrouwelijke bodybuilding een beetje achter. Veel van de artikelen die je online kunt vinden, zijn toch vooral gericht op mannen. Ook veel personal trainers zijn veel meer gewend om mannen te trainen, en veel van hen weten daarom niet zo goed wat ze met een vrouw aan moeten. Dat is natuurlijk heel jammer, en daarom probeerden wij daar met dit artikel verandering in te brengen!

Dit artikel is volledig gericht op vrouwen. Je leert maar liefst 16 oefeningen die vooral voor vrouwelijke bodybuilders geschikt zijn, waardoor je als vrouw hopelijk die ondersteuning vindt die soms zo lastig te verkrijgen is. Ben jij een beginnende vrouwelijke bodybuilder, dan is dit artikel dus beslist een must read!

Artikel 5: In 8 Stappen een Bodybuilding Voedingsschema voor Meer Spiermassa

Voor een bodybuilder is flink pompen in de sportschool natuurlijk enorm belangrijk. Om spieren te kweken, moet je ze immers flink aan het werk zetten. Toch is dat niet het hele plaatje. Een bodybuilder moet ook de juiste bouwstoffen voor spieren binnenkrijgen, en bovendien niet te veel lichaamsvet hebben. Die dingen bereik je niet alleen met sporten en trainen.

Hiervoor is voeding misschien wel het belangrijkste element, maar helaas wordt het belang van goede voeding erg vaak onderschat. Veel bodybuilders denken er wel te zijn als ze maar genoeg proteïne slikken, maar dat is helaas niet waar. Alleen met het juiste voedingsschema zorg jij ervoor dat je het beste lichaam krijgt dat je kunt hebben!

Omdat wij ook wel snappen dat het lastig is om dat voedingsschema helemaal zelf op te zetten, hebben we je daar in dit artikel bij geholpen. In 8 stappen leggen wij je uit hoe je het ideale voedingsschema samenstelt om je spiergroei te maximaliseren, zonder dat je daarmee een vetschortje kweekt. Heb jij hier wel oren naar (en waarom zou dat niet zo zijn), klik dan vooral op deze link!

Artikel 6: Kan Ik Bodybuilden Als Ik Dun Ben? 6 Tips Voor Dunne Mannen

Als het om bodybuilding gaat, dan staat er vaak een bepaald type lichaam centraal. Heel gek is dat niet, want bodybuilding draait om het creëren van je ideale lichaam, en als maatschappij hebben we natuurlijk collectief een bepaald idee over hoe het ideale lichaam er uitziet. Voor sommigen is het echter lastiger om dat ideaal te bereiken dan voor andere.

Neem bijvoorbeeld dunne mannen. Voor hen is het vaak erg moeilijk om eruit te zien als de ideale bodybuilder, omdat die toch wel vrij breed zijn. Hoewel het voor dunnere mannen inderdaad lastiger is om een mooi lichaam te trainen, kan ik ze ook geruststellen: het is absoluut niet onmogelijk. Je moet alleen wel weten wat je aan het doen bent, en je kunt niet dezelfde aanpak volgen als iemand die van nature al een stuk breder is.

In dit artikel leer je wat de juiste aanpak voor dunne mannen is, aan de hand van 6 tips. Je leert onder andere wat de beste oefeningen voor dunne mannen zijn, en waar je je tijd juist niet aan moet verspillen. Ook allerlei randzaken, zoals je mindset en voeding, komen aan bod. Lees jij dit als dunne man, aarzel dan dus niet, en lees gewoon dit artikel!

Artikel 7: 5 Beste Supplementen Voor Bodybuilding Uitgelicht + 3 Gevaren

Zojuist stipte ik al even aan dat er genoeg mensen op zoek zijn naar hulpmiddelen om het trainen iets makkelijker te maken. Het kan dan om erg zware middelen gaan, zoals de groeihormonen waar ik het eerder al over had. Er bestaan echter ook minder zware hulpmiddelen, en aan supplementen kan geen enkele serieuze bodybuilder zich meer onttrekken.

Daarom is het goed om te weten welke supplementen nou het best werken, zodat je je tijd niet met onzin verdoet. Dat is dan ook precies de informatie die we je met dit artikel aanreiken. Daarnaast wordt echter ook stilgestaan bij de gevaren ervan. Hoewel supplementen zeker geen hormonen zijn, zijn ze ook niet allemaal volledig veilig of gezond (en dat mag ook wel eens worden benoemd).

Het gebruik van supplementen kan echter op een heel verantwoorde manier, mits je weet wat je doet, en dat weet je als het goed is nadat je dit artikel hebt gelezen. Begin dus niet lukraak met het gebruiken van allerlei supplementen, en vertrouw niet enkel op de ervaringen van een klein groepje vrienden, maar verdiep je er eerst in door dit artikel zorgvuldig te lezen!

Artikel 8: Snel Afvallen Buik: 10 Beste Manieren om Buikvet te Verbranden

Als bodybuilder wil je natuurlijk een gespierd lichaam, dus grote spieren zijn zeker niet onbelangrijk. Genoeg zijn ze echter niet! Een gespierd lichaam houdt namelijk ook in dat je die spieren kunt zien, en daarvoor is het wel zo handig dat ze niet achter een laagje vet zitten. Heb jij een beetje een vetlaagje, dan is afvallen dus minstens zo belangrijk als het kweken van spieren!

Dat is jammer, want afvallen staat bekend als één van de lastigste dingen die er zijn. Dit artikel is dan ook geschreven om dit iets minder lastig te maken, door je 10 manieren te geven om je afvaldoelen te bereiken. Allerlei tips komen langs, van voeding tot training, en van mindset tot levensstijl. Zo kun jij er alles aan doen om zo snel mogelijk resultaat te zien!

Natuurlijk moet ik ook eerlijk zijn, en je vertellen dat afvallen hoe dan ook een uitdaging zal zijn. Je lichaam is juist gebouwd om vet vast te houden, en ook het aanpassen van vastgeroeste leefpatronen vereist een hoop doorzettingsvermogen. Je hebt echter de beste kans als je weet wat je moet doen, en als je dit artikel hebt gelezen, dan weet je dat zeker!

Artikel 9: 5 Beste Oefeningen om je (Boven)benen te Trainen + Schema

Het is een cliché, maar clichés worden enkel clichés omdat er een kern van waarheid in zit. Beenspieren zijn nog steeds één van de meest verwaarloosde spiergroepen onder sportschoolgangers. Mensen willen vaak zo graag mooie arm-, buik- en borstspieren, dat ze hun benen er volledig bij in laten schieten. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het resultaat er vervolgens niet uitziet.

Daarom kies ik ervoor om een artikel uit te lichten dat volledig is gericht op beenspieroefeningen. Zo weet jij precies wat je moet doen om ervoor te zorgen dat je héle lichaam er getraind uitziet. Ook kun je je buikspieren efficiënt trainen met deze oefeningen, zodat je genoeg tijd overhoudt voor die spiergroepen die je misschien eigenlijk belangrijker vindt.

Daarnaast krijg je ook nog eens een volledig trainingsschema om je benen een volledige work-out te geven. Je hebt dus écht geen excuus meer om je benen te verwaarlozen, want je hoeft met dit schema niet eens meer na te denken over je training. Klik dus zo snel mogelijk op deze link, dan kun je meteen aan de slag!

Artikel 10: 12 Beste Krachttraining voor Thuis Oefeningen + Voedingsschema

Eerder noemde ik al dat de sportscholen tijdens de coronapandemie gesloten werden, en dat we daarom allemaal onze trainingen hebben moeten heruitvinden. Calisthenics was een goed voorbeeld van een vorm van training die daardoor erg opkwam, maar ook thuis trainen werd natuurlijk veel belangrijker. Vooral bepaalde oefeningen gaan toch wel echt een stuk makkelijker in de sportschool.

Een goed voorbeeld daarvan is krachttraining. Zonder de grote gewichten en apparaten die je in de sportschool tot je beschikking hebt, wordt dit natuurlijk een wat grotere uitdaging. Toch moet het met dit artikel helemaal goed komen, aangezien je hierin precies leert hoe je het best thuis kunt krachttrainen. Je vindt dit artikel hier!

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Ik heb een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

Gespierde God Risicovrij Uitproberen

Glenn Goossens

Hey, ik ben Glenn Goossens, gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer. In de afgelopen jaren heb ik ruim 100 mannen individueel begeleid naar het afgetrainde lichaam van hun dromen. Op deze website laat ik zien hoe iedere man binnen de kortste keren een goddelijk gespierd lichaam kan krijgen.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *