Categorie: Oefeningen

Ontdek hier welke oefeningen je kunt uitvoeren voor welke spieren

8 Ultieme Tips voor Natural Bodybuilders

Wil jij als natural bodybuilder ontzettend sterk worden? Dat is nog best wel lastig! Wij hebben voor jou de 8 ultieme tips voor natural bodybuilders opgezocht!

Klik hier om verder te lezen »

Supersets: Uitleg en 3 Voorbeeld Work-outs / Schema’s

Supersets zijn een fantastische manier om jouw fitheid te verbeteren! Deze vorm van krachttraining zorgt er namelijk voor dat je spieren extra uitdaging krijgen. Bovendien verbrand je meer calorieën. Hoe en waarom? Dat lees je in dit artikel!

“Hoewel een fit lichaam begint in de keuken, kan een goed trainingsschema jouw resultaten enorm verbeteren!”

Om te beginnen krijg je in deze tekst uitleg over wat supersets zijn. Vervolgens zal ik je op de hoogte brengen van de voordelen van supersets. Daarna krijg je van mij een paar tips voor je voedingspatroon om de resultaten te optimaliseren. Voordat je de schema’s krijgt, heb ik eerst nog een aantal algemene tips voor je supersets. Als laatste krijg je 3 voorbeeldwork-outs/-schema’s.

Klik hier om verder te lezen »

Lat Pull -Down: Uitleg, Welke Spieren en Waar Kopen

De lat pull-down is een bekende oefening onder bodybuilders. De oefening is zeer effectief bij het trainen van meerdere spieren. Daarom zou ook jij de lat pull-down in je trainingsschema moeten opnemen! Maar waarom is de lat pull-down zo’n goede oefening? In deze tekst lees je alles over de lat pull-down. Eerst leg ik uit welke spieren je traint met de lat pull-down, daarna vertel ik je hoe je de lat pull-down kunt uitvoeren en vervolgens vertel ik je waar je de lat pull-down kunt kopen.

Klik hier om verder te lezen »

Brede Schouders Door Shoulder Press? Onderzoek + 3 Alternatieven

Voor mannen die graag een klassiek sportschoollichaam willen hebben, zijn brede schouders natuurlijk een erg belangrijk element. Om die reden zijn veel sportschoolgangers dan ook continu op zoek naar de beste oefeningen voor het krijgen van brede schouders. Volgens sommigen zou de shoulder press de ideale oefening zijn, waarmee je het snelst en efficiëntst die brede schouders krijgt.

Klik hier om verder te lezen »

Lunges Voor Keiharde Bovenbeenspieren (4 Varianten + Schema)

Als jij ook maar een heel klein beetje ervaring met fitness hebt, dan weet je dat het belangrijk is om de juiste oefeningen te kiezen. Je kan elke dag nog zo lang in de sportschool staan, maar als je niet de juiste oefeningen doet, dan zul je je fitnessdoelen nooit bereiken. De beste fitnessers proberen daarom altijd nieuwe oefeningen uit, in de hoop dat die nog nét iets beter werken.

Klik hier om verder te lezen »

3 Voordelen en 3 Nadelen van Powerlifting (Onderzoek)

Iedereen die ooit ook heeft geprobeerd om serieus aan bodybuilding te doen, weet dat dit een stuk ingewikkelder is dan simpelweg iedere dag naar de sportschool gaan om daar je longen uit je lijf te pompen. Dat is er natuurlijk een onderdeel van, maar het kiezen van de juiste trainingsmethoden is minstens zo belangrijk.

Klik hier om verder te lezen »

Calisthenics: Uitleg, Apparatuur, Workout en 8 Oefeningen

Lang voordat moderne fitnessapparatuur zijn intrede deed, vertrouwde atleten en krijgers op iets anders om hun lichaam te trainen.

Calisthenics! Een manier van trainen waarbij je het lichaam traint met kracht- en conditieoefeningen.

Het vormt eigenlijk de basis van veel oefeningen die je waarschijnlijk in de sportschool of thuis al doet.

In deze blog leer je alles wat je moet weten over calisthenics en ontdek je de beste calisthenics workout. Ook zal ik ingaan op de geschiedenis van calisthenics en de voordelen die ermee gepaard gaan.

Klik hier om verder te lezen »

Ultieme Bodybuilding Workout in 10 Stappen (+ Trainingsschema)

Als je ook maar enige kans wilt maken om het lichaam van je dromen te bereiken, dan zul je bereid moeten zijn om hier hard voor te werken. Dag in, dag uit zwoegen in de sportschool is iets wat veel mensen moeilijk kunnen volhouden, maar als jij je lichaam écht wilt verbeteren, dan is het een absolute must!

Klik hier om verder te lezen »

Bodybuilding voor Vrouwen: 16 Beste Oefeningen voor Beginners

Bodybuilding wordt vaak gezien als iets dat met name weggelegd is voor mannen, maar ook steeds meer vrouwen doen aan bodybuilding en zijn hier ook heel goed in. Als je net begint met bodybuilding is het vaak lastig om te weten wat je al wel of nog niet kunt uit proberen. Ook is de vraag vaak: hoeveel sets moet ik doen en hoe vaak moet ik de oefeningen herhalen?

In dit artikel sommen we de beste oefeningen voor beginnende vrouwelijke bodybuilders op, zodat jij weet hoe je het best kunt beginnen aan je bodybuilding avontuur.

Klik hier om verder te lezen »

Trainen of Rusten Terwijl Je Ziek/Verkouden Bent? 15 Tips voor Spoedig Herstel

Je ben net zo goed bezig geweest met je nieuwe trainingsroutine en mist zelden een dag sinds je bent begonnen. Dan word je echter ineens getroffen door een verkoudheid of griep en voel je je best beroerd. Je wilt het liefst doorgaan met waar je mee bezig bent, maar je voelt je toch echt niet goed.

Wat moet je in dit geval doen? Moet je de loopband overslaan of die Pilates-klas verlaten voor een middagdutje? Wordt het dan niet moeilijk om weer aan de slag te gaan als je een dag of twee overslaat? Dit zijn terechte vragen. In dit artikel zullen we bespreken wat je moet doen als je ziek bent en toch wilt trainen. Ook zullen we je maar liefst 15 tips geven voor een spoedig herstel!

Klik hier om verder te lezen »