Categorie: Oefeningen

Ontdek hier welke oefeningen je kunt uitvoeren voor welke spieren

hoofdfoto thuis oefeningen krachttraining

12 Beste Krachttraining voor Thuis Oefeningen + Voedingsschema

Een goed lichaam wil bijna iedereen wel, maar helaas worden de meeste mannen en vrouwen niet met een perfect lichaam op de wereld gezet.

Voor een aantrekkelijk figuur en een gespierd lichaam zul je dit zelf moeten creëren door actie te ondernemen en met krachttraining te beginnen.

In dit artikel leer je waarom krachttraining goed voor je is en welke thuis oefeningen je kunt doen om snel spiermassa op te bouwen. Lees verder en je zult het te weten komen.

Klik hier om verder te lezen »
rugspier hoofdfoto

6 Beste Oefeningen om Je Rugspieren te Trainen + Schema

Een imposant lichaam is niet compleet zonder goed ontwikkelde en brede rugspieren.

En toch lukt het velen maar niet om een brede rug te krijgen.

Wekelijks zie ik mannen op de meest foute manieren  zwoegen in de sportschool met amper spierprogressie en zeurende rugpijn als resultaat.

Heb je altijd al een brede rug willen hebben zonder bang te hoeven zijn voor vervelende rugklachten?

Lees dan deze blog en ontdekt de beste rug oefeningen om een massieve rug te bouwen waar niemand meer omheen kan!

Klik hier om verder te lezen »
fitness trainingsschema hoofdfoto

12 Tips om een Fitness Trainingsschema voor Spiermassa te Maken

Bodybuilding is het opbouwen van spiermassa waarbij je gerichte oefeningen doet om je spieren groter maken.

Maar daarmee zou je bodybuilding eigenlijk veel te kort doen.

Arnold Schwarzenegger zag zichzelf als een beeldhouwer die zijn lichaam wilde perfectioneren met behulp van krachttraining.

Wil je serieus en goed aan de slag gaan met bodybuilding, dan is het belangrijk om een fitnessschema te gebruiken dat past bij jouw doelstellingen.

Bodybuilding is een gezonde levensstijl die je onmiddellijk kunt gaan implementeren in je leven.

In deze blog kun je schaamteloos de beste fitness trainingsschema’s van mij overnemen om spiermassa aan te maken en vet te verliezen!

Klik hier om verder te lezen »
bilspieren hoofdfoto

Zijn Bilspieroefeningen écht Zo Effectief om Je Billen te Trainen?

Een goed gevormde kont is hét vrouwelijke schoonheidsideaal.

Mooie billen zijn voor vrouwen net zo belangrijk als wat gespierde armen voor mannen zijn.

Maar strakke billen zijn niet alleen aantrekkelijk, het is ook van belang voor een goede mobiliteit.

Je bilspieren ondersteunen je lichaam als je rechtop staat en geven je een betere balans in het algemeen.

Hoe krijg je nou die strakke bilspieren waar je zo naar verlangt?

Wil jij de beste bilspier oefeningen voor je gluteus maximus, gluteus medius en gluteus minimus weten?

In deze blog ga jij ontdekken hoe je strakke en mooie billen krijgt waar menig vrouw jaloers op zal zijn!

Klik hier om verder te lezen »
squat hoofdfoto

Squat: Techniek Uitleg, 6 Tips, 8 Fouten en Trainingsschema

Wil je grotere en sterkere benen? Dan mag de squat oefening zeker niet ontbreken in je trainingsschema.

De squat, in het Nederlands noemen we het ook wel kniebuigen of hurken, is een belangrijke compound oefening.

Of je doel nou is om spierkracht te winnen of vetmassa te verliezen, de squat oefening is een van de snelste manieren om je doelstellingen te behalen.

Deze geweldige fitness oefening zorgt voor zowel kracht- als spieropbouw in boven- en onderlichaam.

Wil je goed leren squatten en vervelende blessures voorkomen?

Lees dit artikel voor de juiste squat uitvoering en krijg de beste squat tips om alles uit deze effectieve oefening te halen.

Klik hier om verder te lezen »
triceps hoofdfoto bodybuildingblog

6 Beste Oefeningen om Je Triceps te Trainen + Schema

We kunnen op BodyBuildingBlog niet genoeg benadrukken hoe belangrijk de ontwikkeling van de triceps zijn als je meer spiermassa en spierkracht wilt krijgen in je bovenarmen.

Spijtig genoeg worden de triceps vaak verwaarloosd ten voordele van de biceps.

Als je grote armen wilt krijgen dan is het besteden van weinig aandacht aan je triceps een van de grootste fouten die op je het gebied van bodybuilding kunt maken.

Dikke triceps zorgen voor grotere en gespierde bovenarmen.

Ontwikkelde biceps en triceps onderscheiden de mannen van de jongens in de gym.

Wil je grotere en sterke triceps krijgen?

In deze blog leer je de anatomie van de triceps en krijg je de beste oefeningen en tips om je triceps gespierder en sterker te maken.

Klik hier om verder te lezen »
thuis trainen hoofdfoto

10 Thuis Fitness Oefeningen voor Optimale Spiergroei + 5 Tips

Ben jij iemand die liever thuis traint in plaats van in een grote drukke sportschool?

Wil je graag aan je fysiek werken, maar heb je momenteel geen tijd of weinig budget om te trainen in de gym?

Wat de reden ook mag zijn, maak je geen zorgen want ook met thuis fitness oefeningen kun je voldoende progressie boeken en je zuurverdiende spiermassa onderhouden.

Buiten de sportschool trainen betekent niet automatisch dat je stagneert in je vooruitgang.

Met de juiste middelen en een goede uitvoering van de thuis fitness oefeningen – die ik hieronder uitvoerig zal beschrijven – kan spiergroei worden bewerkstelligd.

Klaar om thuis je lichaam te veranderen met deze 10 killer fitness oefeningen?

Lees dan snel verder.

Klik hier om verder te lezen »
arnold schwarzenegger borst

5 Beste Oefeningen om Je Borstspieren te Trainen + Schema

Iedere bodybuilder heeft wel een koppige spiergroep die niet lijkt te willen groeien. Voor mij was het jarenlang mijn borst.

Het daadwerkelijk vergroten van de massa (wat toch het doel is van bodybuilding) bleek lastiger te zijn dan gedacht.

Totdat ik het geheim ontdekte in diverse training routines en technieken om mijn borst te laten groeien.

In deze blog zal ik de anatomie en de functie van de borstspieren bespreken en geef ik je vijf van mijn favoriete borstoefeningen (+ schema) die je platte borst zullen transformeren in goed gevormde borstspieren.

Klik hier om verder te lezen »
schouders hoofdfoto artikel

6 Beste Oefeningen om Je Schouders te Trainen + Schema

Het maakt niet uit hoe groot je armen, borst of rug zijn, een atletisch gebouwd bovenlichaam is niet compleet zonder goed ontwikkelde schouders.

Je schouderspieren zijn misschien wel de spiergroep die het meest gebruikt wordt in je bovenlichaam.

Daarom is het goed en consequent trainen van je schouderspieren noodzakelijk.

In deze blog bespreek ik kort de anatomie van je schouder en leer je 6 effectieve schouderoefeningen waarmee je de voorste, middelste én achterste delen van je schouderkoppen doeltreffend aanpakt.

Veel plezier met het lezen van deze blog! 

Klik hier om verder te lezen »

Tien Tips voor Succesvol Bodybuilden

Bodybuilding is een sport waarbij kracht en kennis samenkomen. Natuurlijk train jij je de verschillende spiergroepen optimaal door onder flinke weerstand te trainen. Het is daarbij wel verstandig om weldoordacht te werk te gaan. Om jou te helpen met succesvol bodybuilden, behandelen we tien belangrijke onderdelen kort in dit artikel. Zo weet jij zeker dat je de belangrijkste elementen van het bodybuilden in ieder geval goed aanpakt. Lees nu onze tien tips voor succesvol bodybuilden!

Klik hier om verder te lezen »