7 Redenen om Geen Glutamine Poeder te Kopen + Werking

Jaren geleden ben ik fanatiek begonnen met bodybuilding en het gebruik van allerlei supplementen.

Sindsdien heb ik onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de meest populaire bodybuilding supplementen die er op de markt te vinden zijn.

In mijn persoonlijke zoektocht kwam ik een interessant en controversieel supplement tegen, genaamd glutamine.

Fitnessbladen zweren bij de voordelen van glutamine poeder en krachtsporters durven niet meer zonder.

Het glutamine supplement wordt dagelijks gebruikt door tienduizenden bodybuilders en atleten om spierherstel te bevorderen en katabole effecten tegen te gaan.

Kan het gebruik van glutamine supplementen van toegevoegde waarde zijn op je huidige dieet of is het weggegooid geld?

Lees hier alles wat je over glutamine moet weten.

Klik hier om verder te lezen »

10 Thuis Fitness Oefeningen voor Optimale Spiergroei + 5 Tips

Ben jij iemand die liever thuis traint in plaats van in een grote drukke sportschool?

Wil je graag aan je fysiek werken, maar heb je momenteel geen tijd of weinig budget om te trainen in de gym?

Wat de reden ook mag zijn, maak je geen zorgen want ook met thuis fitness oefeningen kun je voldoende progressie boeken en je zuurverdiende spiermassa onderhouden.

Buiten de sportschool trainen betekent niet automatisch dat je stagneert in je vooruitgang.

Met de juiste middelen en een goede uitvoering van de thuis fitness oefeningen – die ik hieronder uitvoerig zal beschrijven – kan spiergroei worden bewerkstelligd.

Klaar om thuis je lichaam te veranderen met deze 10 killer fitness oefeningen?

Lees dan snel verder.

Klik hier om verder te lezen »

3 Beste Eiwitshakes en Proteïne Poeders + 7 Gouden Tips

Eiwitshakes en proteïne poeders zijn beschikbaar voor het grote publiek sinds de jaren vijftig toen het voor het eerst werd geïntroduceerd door Amerikaanse bodybuilding magazines.

De laatste twintig jaar zijn whey shakes en proteïne repen ongelooflijk populair geworden bij krachtsporters.

Eiwit (oftewel proteïne) supplementen zijn niet meer weg te denken uit de fitnessbranche.

Het is een van de meest populaire voedingssupplementen geworden. Het wordt benuttigd om spiermassa op te bouwen en in diëten gebruikt om vetmassa te verliezen.

In deze blog vertel ik je alles wat je als bodybuilder over eiwitten en whey shakes moet weten.

Ook ga ik dieper in op de kwalijke rol die de fitness-industrie speelt bij het in stand houden van bepaalde mythes over voedingssupplementen.

Klik hier om verder te lezen »

5 Beste Oefeningen om Je Borstspieren te Trainen + Schema

Iedere bodybuilder heeft wel een koppige spiergroep die niet lijkt te willen groeien. Voor mij was het jarenlang mijn borst.

Het daadwerkelijk vergroten van de massa (wat toch het doel is van bodybuilding) bleek lastiger te zijn dan gedacht.

Totdat ik het geheim ontdekte in diverse training routines en technieken om mijn borst te laten groeien.

In deze blog zal ik de anatomie en de functie van de borstspieren bespreken en geef ik je vijf van mijn favoriete borstoefeningen (+ schema) die je platte borst zullen transformeren in goed gevormde borstspieren.

Klik hier om verder te lezen »

Bodybuilding: Rustdagen en Spierherstel

Bodybuilding draait om trainen, trainen en nog eens trainen. Vaak wordt echter vergeten dat rust een essentieel onderdeel is van een goed schema voor bodybuilding. Hoeveel rustdagen moet je inplannen, en waarom is het nemen van voldoende rust nu zo belangrijk? Hoe werkt spierherstel en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw spieren zo snel mogelijk weer klaar zijn voor een nieuwe trainingsprikkel? Op deze vragen krijg je een antwoord in deze blog. Lees nu alles over het nemen van rust en het optimaliseren van spierherstel bij bodybuilding.

Klik hier om verder te lezen »

6 Beste Oefeningen om Je Schouders te Trainen + Schema

Het maakt niet uit hoe groot je armen, borst of rug zijn, een atletisch gebouwd bovenlichaam is niet compleet zonder goed ontwikkelde schouders.

Je schouderspieren zijn misschien wel de spiergroep die het meest gebruikt wordt in je bovenlichaam.

Daarom is het goed en consequent trainen van je schouderspieren noodzakelijk.

In deze blog bespreek ik kort de anatomie van je schouder en leer je 6 effectieve schouderoefeningen waarmee je de voorste, middelste én achterste delen van je schouderkoppen doeltreffend aanpakt.

Veel plezier met het lezen van deze blog! 

Klik hier om verder te lezen »

4 Nadelen bij het Kopen en Gebruiken van Creatine (Pillen)

Iedere sporter heeft wel eens gehoord van creatine. Creatine is een van de meest populaire sportsupplementen ter wereld.

In dit artikel vertel ik je alles wat je over creatine moet weten.

Wat zijn de voor- en nadelen van creatine? Hoe werkt creatine? Welke verhalen gaan er de ronde over creatine?

Wil je als fanatieke sporter creatine op een verantwoorde wijze gaan gebruiken?

Lees dan snel verder.

Klik hier om verder te lezen »

Tien Tips voor Succesvol Bodybuilden

Bodybuilding is een sport waarbij kracht en kennis samenkomen. Natuurlijk train jij je de verschillende spiergroepen optimaal door onder flinke weerstand te trainen. Het is daarbij wel verstandig om weldoordacht te werk te gaan. Om jou te helpen met succesvol bodybuilden, behandelen we tien belangrijke onderdelen kort in dit artikel. Zo weet jij zeker dat je de belangrijkste elementen van het bodybuilden in ieder geval goed aanpakt. Lees nu onze tien tips voor succesvol bodybuilden!

Klik hier om verder te lezen »

Handige Aankopen voor de Fanatieke Bodybuilder

Als je fanatiek aan de slag wilt gaan met bodybuilding, dan heb je de nodige attributen nodig. Zowel voor thuis als voor in de sportschool heb je verschillende zaken nodig. De juiste kleding, goede supplementen en – voor als je thuis aan de slag gaat – de nodige materialen en gewichten. In deze blog lees je alles over de musthaves en leuke hebbedingen voor de echte bodybuilder!

Klik hier om verder te lezen »

Aan de Slag met Bodybuilding in Eigen Huis

Hoe je het ook wendt of keert: in bodybuilding gaat veel tijd zitten. Het is echter niet noodzakelijk om een duur abonnement voor de sportschool aan te schaffen, aangezien je ook thuis uitstekend aan de slag kunt met diverse oefeningen. Bodybuilding in eigen huis zorgt voor gemak en is relatief goedkoop. Op deze manier werk jij efficiënt aan jouw lichaam! Lees deze blog en ontdek wat je allemaal nodig hebt voor bodybuilding thuis en welke oefeningen en schema’s je daarvoor kunt gebruiken.

Klik hier om verder te lezen »