Ben Jij het Type Endomorf, Ectomorf of Mesomorf?

Het menselijk lichaam komt in vele vormen en maten. Jouw lichaamsbouw heeft invloed op hoe je eruitziet en op je sportprestaties. Over het algemeen kunnen we mensen verdelen in endomorf, ectomorf en mesomorf en combinaties daarvan.

Als je je bewust bent van welk type lichaam jij hebt, kun je deze kennis inzetten bij het verbeteren van je sportprestaties. Het ene type komt bijvoorbeeld sneller aan en het andere verliest sneller gewicht. In dit artikel lees je alles over wat endomorf, ectomorf en mesomorf is, welk type lichaamsbouw jij hebt en hoe je je sportprestaties kunt optimaliseren.

Klik hier om verder te lezen »

Wat Is Synthol? Lees Hier Meer En Ontdek 3 Alternatieven

Iedereen die ooit serieus met bodybuilding bezig is geweest, of dat zelfs maar geprobeerd heeft, weet dat dit een flinke uitdaging is. Het is dan ook erg verleidelijk om hulpmiddelen te gebruiken die je hierbij zouden helpen. Niet alle hulpmiddelen zijn echter veilig en effectief, en er zijn tegenwoordig een hele hoop verschillende te krijgen.

Hoe zit het bijvoorbeeld met synthol? Is synthol een goed hulpmiddel voor bodybuilders, hoe werkt het eigenlijk precies, en is het wel veilig? In dit artikel beantwoord ik al die vragen, en zal ik tevens drie alternatieven voor synthol bespreken, die je zou kunnen overwegen als synthol je uiteindelijk toch niks lijkt.

Klik hier om verder te lezen »

Nolvadex voor bodybuilding? Wij Zochten het uit

Als jij een fanatieke bodybuilder bent, heb je vast al eens van Nolvadex gehoord. Zeker onder de bodybuilders die zweren bij een anabolenkuur is dit middel erg bekend. Veel bodybuilders hebben bij een anabolenkuur namelijk last van de nadelige effecten van oestrogeenconversie.  Waarom is Nolvadex zo bekend onder bodybuilders? Wij zochten het voor je uit!

Klik hier om verder te lezen »

Wat Is Dianabol? Lees Ons Onafhankelijke Onderzoek

Wat is Dianabol?

Dianabol is verreweg de meest bekende anabole steroïde in de wereld. Het is een stofje om je sportprestaties te verbeteren. Dat wil natuurlijk elke bodybuilder! Aan het gebruik van anabole steroïden kleeft echter altijd een risico en je moet goed weten wat je doet. Daarom lees je in ons onafhankelijke onderzoek alles over Dianabol. Eerst lees je hier alles wat je moet weten over wat Dianabol is, hoe je Dianabol gebruikt en hoe Dianabol werkt. Daarna beschrijven wij voor jou alle voor- en nadelen van Dianabol en krijg je ook nog een aantal alternatieven! Zo weet je na het lezen van dit onafhankelijke onderzoek of Dianabol iets voor jou is!

Klik hier om verder te lezen »

Wat Is glycogeen? Onafhankelijk Onderzoek & Tips voor Optimaal Gebruik

Als fanatieke bodybuilder wil jij natuurlijk alles weten over voeding. Glycogeen is essentieel als je alles uit je sportsessies wilt halen. Glycogeen is veel door biologen en scheikundigen bestudeerd, aangezien deze stof belangrijk is in het onderzoek naar diabetes. De stof is echter ook erg belangrijk voor lichamelijke activiteit. Daarom zie je dat ook veel bekende fitnesstijdschriften zoals Men’s Health en Bodybuilding schrijven over glycogeen.

In dit artikel lees je alles over wat glycogeen is, waarom dit belangrijk is en hoe je optimaal gebruik maakt van de glycogeenvoorraden bij het bulken en bij het afvallen. Ook vind je hier een aantal voedingstips omtrent het optimaal gebruikmaken van glycogeen.

Klik hier om verder te lezen »

Brede Schouders Door Shoulder Press? Onderzoek + 3 Alternatieven

Voor mannen die graag een klassiek sportschoollichaam willen hebben, zijn brede schouders natuurlijk een erg belangrijk element. Om die reden zijn veel sportschoolgangers dan ook continu op zoek naar de beste oefeningen voor het krijgen van brede schouders. Volgens sommigen zou de shoulder press de ideale oefening zijn, waarmee je het snelst en efficiëntst die brede schouders krijgt.

Klik hier om verder te lezen »

Lunges Voor Keiharde Bovenbeenspieren (4 Varianten + Schema)

Als jij ook maar een heel klein beetje ervaring met fitness hebt, dan weet je dat het belangrijk is om de juiste oefeningen te kiezen. Je kan elke dag nog zo lang in de sportschool staan, maar als je niet de juiste oefeningen doet, dan zul je je fitnessdoelen nooit bereiken. De beste fitnessers proberen daarom altijd nieuwe oefeningen uit, in de hoop dat die nog nét iets beter werken.

Klik hier om verder te lezen »

3 Voordelen en 3 Nadelen van Powerlifting (Onderzoek)

Iedereen die ooit ook heeft geprobeerd om serieus aan bodybuilding te doen, weet dat dit een stuk ingewikkelder is dan simpelweg iedere dag naar de sportschool gaan om daar je longen uit je lijf te pompen. Dat is er natuurlijk een onderdeel van, maar het kiezen van de juiste trainingsmethoden is minstens zo belangrijk.

Klik hier om verder te lezen »

Calisthenics: Uitleg, Apparatuur, Workout en 8 Oefeningen

Lang voordat moderne fitnessapparatuur zijn intrede deed, vertrouwde atleten en krijgers op iets anders om hun lichaam te trainen.

Calisthenics! Een manier van trainen waarbij je het lichaam traint met kracht- en conditieoefeningen.

Het vormt eigenlijk de basis van veel oefeningen die je waarschijnlijk in de sportschool of thuis al doet.

In deze blog leer je alles wat je moet weten over calisthenics en ontdek je de beste calisthenics workout. Ook zal ik ingaan op de geschiedenis van calisthenics en de voordelen die ermee gepaard gaan.

Klik hier om verder te lezen »

Groeihormonen bij Bodybuilding? 6 Risico’s en 3 Alternatieven

Als jij ooit geprobeerd hebt om een mooi lichaam te trainen in de sportschool, dan hoef ik je niet te vertellen dat dat erg hard werken is. Wanneer je het lichaam van je dromen wilt, dan moet je het oké vinden om dag in, dag uit het uiterste uit jezelf te halen in de sportschool. Het is dan ook niet gek dat sommigen denken dat dit makkelijker moet kunnen, en dus op zoek gaan naar shortcuts.

Eén zo’n shortcut is het gebruik van groeihormonen. Het gebruik van bepaalde hormonen kan ervoor zorgen dat je makkelijker spiermassa opbouwt. Je hoeft op die manier dus minder werk in je lichaam te steken. In dit artikel wil ik je hier echter voor waarschuwen. Er zitten een heleboel belangrijke nadelen en risico’s aan het gebruik van groeihormonen, waardoor je ze naar mijn mening beter links kan laten liggen. Dit artikel is als volgt opgebouwd:

  • Waarom je beter geen groeihormonen kan gebruiken: 6 risico’s
  • Hoe maak ik bodybuilding makkelijker zonder hormonen? 3 alternatieven

Klik hier om verder te lezen »