Bodybuilding: Rustdagen en Spierherstel

Bodybuilding draait om trainen, trainen en nog eens trainen. Vaak wordt echter vergeten dat rust een essentieel onderdeel is van een goed schema voor bodybuilding. Hoeveel rustdagen moet je inplannen, en waarom is het nemen van voldoende rust nu zo belangrijk? Hoe werkt spierherstel en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw spieren zo snel mogelijk weer klaar zijn voor een nieuwe trainingsprikkel? Op deze vragen krijg je een antwoord in deze blog. Lees nu alles over het nemen van rust en het optimaliseren van spierherstel bij bodybuilding.

Klik hier om verder te lezen »

6 Beste Oefeningen om Je Schouders te Trainen + Schema

Het maakt niet uit hoe groot je armen, borst of rug zijn, een atletisch gebouwd bovenlichaam is niet compleet zonder goed ontwikkelde schouders.

Je schouderspieren zijn misschien wel de spiergroep die het meest gebruikt wordt in je bovenlichaam.

Daarom is het goed en consequent trainen van je schouderspieren noodzakelijk.

In deze blog bespreek ik kort de anatomie van je schouder en leer je 6 effectieve schouderoefeningen waarmee je de voorste, middelste én achterste delen van je schouderkoppen doeltreffend aanpakt.

Veel plezier met het lezen van deze blog! 

Klik hier om verder te lezen »

4 Nadelen bij het Kopen en Gebruiken van Creatine (Pillen)

Iedere sporter heeft wel eens gehoord van creatine. Creatine is een van de meest populaire sportsupplementen ter wereld.

In dit artikel vertel ik je alles wat je over creatine moet weten.

Wat zijn de voor- en nadelen van creatine? Hoe werkt creatine? Welke verhalen gaan er de ronde over creatine?

Wil je als fanatieke sporter creatine op een verantwoorde wijze gaan gebruiken?

Lees dan snel verder.

Klik hier om verder te lezen »

Tien Tips voor Succesvol Bodybuilden

Bodybuilding is een sport waarbij kracht en kennis samenkomen. Natuurlijk train jij je de verschillende spiergroepen optimaal door onder flinke weerstand te trainen. Het is daarbij wel verstandig om weldoordacht te werk te gaan. Om jou te helpen met succesvol bodybuilden, behandelen we tien belangrijke onderdelen kort in dit artikel. Zo weet jij zeker dat je de belangrijkste elementen van het bodybuilden in ieder geval goed aanpakt. Lees nu onze tien tips voor succesvol bodybuilden!

Klik hier om verder te lezen »

Handige Aankopen voor de Fanatieke Bodybuilder

Als je fanatiek aan de slag wilt gaan met bodybuilding, dan heb je de nodige attributen nodig. Zowel voor thuis als voor in de sportschool heb je verschillende zaken nodig. De juiste kleding, goede supplementen en – voor als je thuis aan de slag gaat – de nodige materialen en gewichten. In deze blog lees je alles over de musthaves en leuke hebbedingen voor de echte bodybuilder!

Klik hier om verder te lezen »

Aan de Slag met Bodybuilding in Eigen Huis

Hoe je het ook wendt of keert: in bodybuilding gaat veel tijd zitten. Het is echter niet noodzakelijk om een duur abonnement voor de sportschool aan te schaffen, aangezien je ook thuis uitstekend aan de slag kunt met diverse oefeningen. Bodybuilding in eigen huis zorgt voor gemak en is relatief goedkoop. Op deze manier werk jij efficiënt aan jouw lichaam! Lees deze blog en ontdek wat je allemaal nodig hebt voor bodybuilding thuis en welke oefeningen en schema’s je daarvoor kunt gebruiken.

Klik hier om verder te lezen »

Het Trainen van de kuitspieren, Zo Doe Je dat!

De kuitspieren: voor veel bodybuilders is dit een van de meest lastige spiergroepen om te trainen. Hoeveel krachttraining je ook doet, de spiermassa in je kuiten wil maar niet toenemen. Is dit een herkenbaar probleem? Hoe los je dat nu op? Met de juiste oefeningen en de juiste intensiteit ben je al een eind op de goede weg. In deze blog lees je alles over bodybuilding oefeningen voor de kuiten!

Klik hier om verder te lezen »

De Quadriceps trainen, Zo Doe Je dat!

Gespierde benen zijn voor de doorgewinterde bodybuilder erg belangrijk. Waar bij bodybuilding vaak wordt gedacht aan een brede, gespierde borstkas en spierballen, daar blijven de beenspieren soms een beetje achter. De quadriceps zijn de beenspieren bij uitstek voor bodybuilding. Door de quadriceps goed te trainen, win je aan zichtbare spiermassa. Omdat deze spiergroep zich aan de voorkant van de benen bevindt, is het voor bodybuilders een belangrijk onderdeel van hun trainingsschema. Met deze oefeningen voor de quadriceps kun jij aan de slag!

Klik hier om verder te lezen »

Tijd om de Hamstrings te Trainen met deze oefeningen!

Als bodybuilder wil je alle spiergroepen aandacht geven, maar dat is niet altijd even eenvoudig. Vaak blijven de beenspieren onderbelicht, en dan vooral de hamstrings. Waar de quadriceps vaak nog wel goed worden getraind, blijft de achterkant meestal wat achter. Wat leg presses, leg extensions en leg curls zijn onvoldoende voor echt goed getrainde hamstrings. Hoe train je nu jouw hamstrings op effectieve wijze? Welke oefeningen zijn daarvoor het meest geschikt? Bij verschillende compound oefeningen, zoals de deadlift, worden de hamstrings wel meegepakt, maar zijn er geen betere, specifiekere oefeningen? Jawel! Lees nu deze blog over bodybuilding oefeningen voor de hamstrings!

Klik hier om verder te lezen »

Zo Pak Jij de Biceps Effectief aan!

De biceps, het toonbeeld voor kracht. Spierballen vragen om effectieve training. Bodybuilders streven natuurlijk naar een zo groot mogelijke biceps. Het zijn immers de showspieren bij uitstek. Het op juiste wijze trainen van deze spiergroep betekent veel variëren tussen oefeningen en deze technisch goed uitvoeren. In deze blog lees jij alles over het trainen van de biceps, die uit twee spierkoppen bestaat. Met deze oefeningen pak jij jouw biceps stevig en goed aan! Een kleine voorbode: curls, curls, curls en nog eens curls!

Klik hier om verder te lezen »