Web Analytics

Home Fitness | 4 Effectieve Oefeningen Met De Kettlebell!

Vandaag ga ik het weer eens hebben over home fitness, dus oefeningen die je lekker in je eigen woonkamer, garage en tuin kan doen.

Waarmee je bijvoorbeeld eens zou kunnen gaan trainen zijn kettlebells. Als je ze nog niet kent, ik zou ze omschrijven als een kogel van gietijzer waaraan een handvat gemonteerd is.

Het is een zeer oud attribuut, zo werden kettlebells al rond 1700 gebruikt in Rusland. Vandaag de dag is het nog steeds populair (vooral onder topsporters en militairen) en het is dan ook niet gek dat je in iedere sportschool wel een set kan vinden.

Wat zijn oefeningen die je kunt uitvoeren, ik zal het je vertellen.

Home fitness oefeningen

Ik heb een aantal (eenvoudige) oefeningen voor je geselecteerd voor home fitness. Je kunt er elke dag drie tot vier doen in series van vijf minuten (het aantal herhalingen kun je opbouwen).

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om binnen korte tijd gespierd te worden, bekijk je het Gespierde God ebook.

 

Home fitness: kettlebell swing met twee handen

Dit is een goede oefening voor de beginner. Het is een oefening waar je uitstekend mee kunt starten.

Ga rechtop staan en spreid je benen net iets verder dan heupbreedte. Pak de kettlebell vast met beide handen (handpalmen naar beneden wijzend).

Buig je knieën lichtjes en druk je heupen iets naar achteren. Laat nu je lichaam iets omlaag komen en swing dan de kettlebell omhoog in een rechte lijn. Bij het naar beneden komen laat je de kettlebell tussen je benen zwaaien.

De kracht moet tijdens de oefening uit de heupen komen en dus niet vanuit je armen als je rechtop komt. Dezelfde oefening kun je ook met één arm doen.

Home fitness: kettlebell row met twee armen

Dit is een iets moeilijkere oefening en helpt je, rug en schouders te versterken.

Je hebt voor deze oefening twee kettlebells nodig die je voor je op de grond zet. Buig door je knieën en pak ze beide vast en trek ze naar je buik toe. Houd je ellebogen dicht tegen je lichaam aan en kom omhoog terwijl je de rug recht houd.

Laat de kettlebells weer zakken, maar zet ze niet op de grond. Op deze manier kun je de oefening zo’n 15 keer herhalen.

Home fitness: kettlebell push-up

Dit is een principe een normale push-up, maar nu voer je hem dus uit met kettlebells.

Pak de handvaten van je kettlebells vast en ga in de startpositie liggen wanneer je gaat opdrukken. Leun hierbij nu op de kettlebells. Druk jezelf omhoog en doe 10 tot 15 push ups.

Home fitness: kettlebell met een Russische twist

Deze oefening begin je door op de grond te gaan zitten, houd je benen gebogen en uit elkaar op heupbreedte en je voeten op de grond.

Houd je kettlebell met twee handen voor je borst en leun dan naar achteren tot je ongeveer een hoek van 45 graden hebt bereikt. Wanneer je deze hoek hebt beweeg je je bovenlijf van links naar rechts door te draaien met je heup, want dit zorgt voor de twist.

Home fitness hoeft dus niet moeilijk te zijn en naast deze vier oefeningen kun je op het internet gemakkelijk meer fitness oefeningen vinden.

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Glenn heeft een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *