create counter

De Beste Oefeningen om Vet te Verbranden & Slank te Zijn

Dus jij wilt vet verbranden? Dan is cardio een goede keuze, maar welke vet verbranden oefeningen op het gebied van cardio kun je allemaal gaan doen?

Je kan allerlei vormen van cardio doen, zoals hardlopen, fietsen, roeien, steppen en touwtje springen, maar bij welke vormen van cardio verbrandt je het meeste vet?

Lees verder om hier achter te komen.

Vet verbanden oefeningen: hoeveel calorieën per uur?

Je kunt als je goed te werk gaat met cardio wel 600 calorieën per uur verbranden. Over het algemeen is het zo, dat je bij fitness oefeningen waarbij je zowel je armen als je benen gebruikt, de meeste calorieën verbruikt.

Om je wat voorbeelden te geven hoe efficiënt enkele van de vormen zijn, met touwtje springen verbrandt je zo’n 7 calorieën, roeien 8 calorieën en met steppen 12 calorieën per minuut.

Bij elke vorm van cardio hangt het er natuurlijk vanaf hoe hard je je inspant. Ga je hardlopen dan kun je bij een snelheid van 12 km per uur wel 900 calorieën verbranden, loop je 8 km per uur dan zal dit zo’n 600 per uur zijn.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om binnen korte tijd gespierd te worden, bekijk je het Gespierde God ebook.

 

Vet verbranden oefeningen in het water

Een vorm van cardio wat je ook kunt doen, vooral nu het mooier weer wordt buiten, is zwemmen.

Zwemmen is namelijk een zeer efficiënte manier om vet te verbranden. Wanneer je bijvoorbeeld zwemmen in je plaatselijke zwembad, de natuurplas of de zee verbrandt je iedere minuut dat je zwemt zo’n  10 tot 11 calorieën.

Na een uurtje zit je dan al snel op zo’n 600 calorieën en dit is heel wat vergeleken met andere vormen van cardio. Dit komt omdat je gedurende het zwemmen veel spieren tegelijk gebruikt.

Waarom zwemmen nog meer een goede optie is omdat het vrijwel onmogelijk is om tijdens het zwemmen blessures op te lopen. Als je bijvoorbeeld snel last van je knieën of enkels krijgt kan hardlopen dit verergeren.

Vooral voor mensen die veel moeten afvallen is zwemmen daarom een ideale manier om vet te verbranden. Het water biedt je lichaam namelijk weinig weerstand biedt en op deze manier heb je ook veel vrijheid om te bewegen.

Wil je vet verbranden oefeningen doen in het water, dan kan dat ook heel goed, want menig fitness centrum beschikt ook over een zwembad waarin aerobics lessen gegeven worden.

Bij aerobics in het water geldt hetzelfde als wanneer je zwemt, omdat je meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint verbrandt je snel veel vet.

Vet verbranden oefeningen: werk met intervallen

Indien je kiest voor vet verbranden oefeningen met cardio, dan moet je wel weten dat wanneer je lange tijd met dezelfde intensiteit traint, je je lichaam de kans geeft zich daarop in te stellen. Het gevolg is dat je minder brandstof zal verbruiken en dit is niet wat je wil.

Tijdens cardio is het daarom belangrijk om de intensiteit van je training te variëren, dus werk met intervallen.

Warm jezelf eerst rustig op en verhoog vervolgens de intensiteit tot boven de 80% van je maximale vermogen. Verlaag na enkele minuten de intensiteit tot het niveau van je warming up en voer dit na een korte periode weer op naar boven de 80%.

Doe je dit, dan zal je snellen je vet verbranden!

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Glenn heeft een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *