Web Analytics

3 Fitness Exercises Voor Een Stevig Achterwerk

Mooie billen, vrouwen hebben ze graag en mannen kijken er graag naar. Maar zoals jij vast ook wel weet is iedereen anders qua lichaamstype. De één treft het met een geweldig achterwerk, terwijl de ander het moet doen met iets minders.

Wanhoop niet als je niet tevreden bent over je achterwerk, want je kunt dit onderdeel van je lichaam ook prima aanpakken, zolang je het maar consistent en met volle overtuiging doet.

Ik zal je een paar oefeningen vertellen die je kunt gaan doen om jou achterwerk beter voor de dag te laten komen.

Fitness exercises: squats

De beste manier om je grote bilspier ( de musculus glutaeus maximus) te trainen is door squat oefeningen uit te voeren.

Squatten is niet alleen ideaal voor je achterwerk, zo is het ook een goede oefening om je kern- en beenspieren te versterken en vorm te geven.

Je kan de squat op meerdere manier uitvoeren, bijvoorbeeld door met dumbbells te werken of door een stang op je schouders te plaatsen.

De positie van je voeten is erg belangrijk bij het doen van squats, hoe dichter je ze op elkaar zet, hoe meer de nadruk komt te liggen op de voorkant van je bijbenen (quadriceps). Zet je je voeten verder uit elkaar dan komt de nadruk te liggen op je heupen en billen.

Tijdens het doen van quats is het altijd van belang dat je goed op je techniek en vorm let. Als je moeite hebt met het hanteren van losse gewichten dan kun je als alternatief de leg press machine gebruiken. Het enige nadeel hiervan is dat je je kernspieren dan amper belast.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om binnen korte tijd gespierd te worden, bekijk je het Gespierde God ebook.

 

Fitness exercises: lunges

Een andere oefening die goed is voor het aanpakken van je billen zijn het doen lunges (uitstappen). Dit is ook de reden dat veel fitness modellen en bekenheden ze graag doen.

Er zijn verscheidene varianten die je kunt doen, zo heb je onder andere de lopende lunge, de zijwaartse lunge, stilstaande lunge en de dynamische lunge.

Neem bijvoorbeeld de stilstaande lunge, hierbij sta je met twee dumbbells die je naast je lichaam houdt. Breng één van je benen naar voren terwijl je je balans behoud. Buig beide benen en laat het gewicht je naar beneden brengen.

De knie van je voorste been hoort gedurende de oefening niet voorbij je teen te komen en die van je achterste moet bijna de grond raken. Nadat je dit gedaan hebt kom je weer rustig omhoog en breng je je voorste been weer terug naar je beginpunt.

Doe nu hetzelfde maar dan met je andere been naar voren en herhaal dit meerdere keren.

Fitness exercises: deadlifts

Je kunt ook deadlifts doen, deze zijn niet alleen goed voor je bilspieren, maar ook voor je hamstrings en onderrug.

Wanneer je begint met de oefening ligt de stang voor je, zet nu je voeten op schouderbreedte en laat je ze licht naar buiten wijzen.

Buig voorover vanuit de heupen en laat je zakken totdat de stang op scheenhoogte zit. Pak nu de stang vast en til deze omhoog, de kracht om dit te doen behaal je uit je benen.

Let goed op je houding en techniek, zo moet je de stang tijdens de oefening dichtbij je benen houden.

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Glenn heeft een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *