Web Analytics

Zo Maak Je Je Eigen Bodybuilding Dieet & Belangrijke Info

Dus je wilt graag spieren kweken? Naar de sportschool dan maar, pak die gewichten op en ga los. Was dit maar alles wat nodig is om resultaat te boeken.

Wil je een bodybuilder worden dan zul je ook goed met je voeding bezig moeten zijn.  Veel en alles eten om gespierd te worden gaat namelijk niet altijd op.

Je zult bewust moeten eten, zo heb je bijvoorbeeld het bodybuilding dieet, maar wat houdt dit eigenlijk in? Hoe weet je nu hoeveel je kunt eten?

Belang van voeding

Voeding speelt een belangrijke rol bij herstel en groei. Als bodybuilder heb je meer calorieën nodig dan de gemiddelde persoon van hetzelfde gewicht.

Het moment waarop je eet is belangrijk voor het behalen van resultaten. Zo moet je zo na een training zo snel mogelijk je energie aanvullen, want een uur na je training neemt je lichaam het beste voedingstoffen op.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om binnen korte tijd gespierd te worden, bekijk je het Gespierde God ebook.

Wat eet je tijdens je bodybuilding dieet?

Wat zijn nou middelen die sowieso in je dieet horen te zitten?

Waar je in ieder geval veel binnen van dient te krijgen wanneer je aan het bodybuilden bent zijn: magere kwark, kip- of kalkoenfilet, eieren, melk, water, bananen, appels, rijst, havermout, volkoren brood, aardappelen, vis en noten.

De calorieën die bij deze producten horen kun je het beste verdelen over minimaal vijf tot zes maaltijden per dag. Hoe ziet zo’n dag er dan ongeveer uit?

Het belangrijkste wat je binnen moet krijgen zijn eiwitten, want vooral eiwitten helpen bij het herstellen van je belaste spieren.

Persoonlijk bodybuilding dieet

In bladen die over bodybuilding aan zie je vaak de eetschema’s staan van professionele bodybuilders, maar wat kan jij als ‘amateur’ hiermee?

Om je een voorbeeld te geven wat je kunt eten op een dag zal ik je een schema laten zien. Dit schema gaat op voor een persoon van rond de 80 kilo:

  • Maaltijd 1 – 500 ml melk met ongeveer 100 gram havermout, een banaan en een volle eetlepel lijnzaadolie
  • Maaltijd 2 – 6 donkerbruine volgranen boterhammen met een pakje kalkoenfilet
  • Maaltijd 3 – 6 donkerbruine volgranen boterhammen met een pakje kalkoenfilet en een appel
  • Maaltijd 4 – 6 donkerbruine volgranen boterhammen met een pakje kalkoenfilet
  • Maaltijd 5 – 150 gram mager vlees met 5 aardappelen en 400 gram groente
  • Maaltijd 6 – 1 bakje magere franse kwark

Wat je ook doet, neem nooit blindelings het dieet van een ander over, want iemand zijn dieet hoeft niet per se bij jou hetzelfde resultaat op te leveren. Als je zelf 70 kilo weegt kun je nooit hetzelfde eten als iemand van 90 kilo.

Het bodybuilding dieet is ook continu aan verandering onderhevig, wanneer je spieren groeien kan je meer eten en wanneer je spieren afnemen moet je minder eten.

Wanneer je begint met je dieet moet je kijken of je na een week (of twee) bent aangekomen. Ben je niet zwaarder geworden, dan kun je meer eten tijdens je dieet.

Bij het controleren van je gewicht is het belangrijk dat je altijd rond hetzelfde tijdstip weegt, dus bijvoorbeeld voor je ontbijt.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen dieet en daarom zal je je eigen methode moeten vinden.

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Ik heb een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

Gespierde God Risicovrij Uitproberen

Glenn Goossens

Hey, ik ben Glenn Goossens, gecertificeerd voedingsexpert en personal trainer. In de afgelopen jaren heb ik ruim 100 mannen individueel begeleid naar het afgetrainde lichaam van hun dromen. Op deze website laat ik zien hoe iedere man binnen de kortste keren een goddelijk gespierd lichaam kan krijgen.

1 Reactie op "Zo Maak Je Je Eigen Bodybuilding Dieet & Belangrijke Info"

  1. Fokke

    says:

    Beste Jurjan,
    Ik heb jaren gefietst was zo mager als een ram. Toch bleef ik een vetrolletje rond mijn buik houden. Ik heb het fietsen ingeruild voor krachttrainen. Ik at tot voor een jaar geleden zo'n 12 boterhammen per dag (meergranen). Ondanks het trainen bleef ik vettig.Na het lezen van het boek "De broodbuik" ben ik gestopt met zoveel brood te eten. Ik eet nu salades, kwark, kip etc. Nu zie ik echter dat je het eten van brood aanbeveelt. Wat is nu goed en wat niet?
    Groet,
    Fokke

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *